Jeśli masz interesujące filmiki , fotografie, chętnie je opublikuję krakowskiblog@gmail.com

środa, 10 grudnia 2014

Odpowiedź Krakowskiego Alarmu Smogowego

Wygląda na to, że dopiero publikacja mojego listu na blogu zachęciła  przedstawicielkę Krakowskiego Alarmu Smogowego do odpowiedz, mimo wszystko bardzo dziękuję! Korzystając z okazji chciałbym dodać jak zwykle swoje dwa grosze. Otóż co do zasady Państwa akcja jest jak najbardziej słuszna. Nie podoba mi się natomiast sposób w jaki chcecie to osiągnąć. Pisałem wiele razy na blogu , że wprowadzenie uchwały zakazującej opał węglem jest dla mnie bez sensu. Wiedziałem że ta uchwała nie przejdzie mimo, że nie jestem prawnikiem.  Rzecz jasna macie prawo walczyć według własnych metod, pytanie tylko czy coś tym osiągniecie. Pozytywne jest to , że dzięki Waszej akcji zaczęto mówić głośno o problemie i za to Wam bardzo dziękuję. Moim zdaniem zamiast walczyć o wprowadzenie kolejnych uchwał (bubli prawnych) lepiej byłoby naciskać władze miasta aby wprowadziły uchwałę obowiązkowego podłączenia każdego budynku do sieci ciepłowniczej. 


  A oto treść listu jaki otrzymałem:


Szanowny Panie,
Małopolski Regionalny Program Operacyjny był poddany konsultacjom społecznym
i każdy mógł wnosić własne uwagi do tego programu.
W tej chwili został on zaakceptowany przez Komisję Europejską i będzie realizowany od roku 2015.
Obawiam się, że na zmiany jest już za późno.
Aczkolwiek zgadzam się, że zanieczyszczenia samochodowe mają również swój udział w emisji pyłów.
W przypadku PM10 - 16% (piece na paliwa stałe - 42%), w przepadku PM2.5 - 13%(piece - 34%).
(http://www.krakowskialarmsmogowy.pl/text/przyczyny)
Nigdy nie uciekaliśmy od problemu zanieczyszczeń transportowych i uważamy, że w Krakowie powinny być podjęte działania kompleksowe - zarówno w kwestii likwidacji pieców jak i ograniczenia ruchu w centrum miasta.
Dlatego bez likwidacji pieców nigdy nie osiągniemy norm jakości powietrza wymaganych prawem krajowym i europejskim,
ani norm jakości powietrza bezpiecznych dla naszego zdrowia i życia.
Z poważaniem,
Ewa Lutomska
Krakowski Alarm Smogowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziekuje Ci ziomalu za komentarz :D POZDRAWIAM