Jeśli masz interesujące filmiki , fotografie, chętnie je opublikuję krakowskiblog@gmail.com

niedziela, 1 kwietnia 2012

Sensacja, powstanie tor do organizowania ulicznych wyścigów formuły 1 w Krakowie !

Szykuje się sensacja. Kraków będzie organizatorem Grand Prix F1. Według planu pierwsze GP F1 Krakowa miałoby się odbyć już w sezonie 2015. Trwają prace w jednej z pracowni architektonicznych. Według nieoficjalnych informacji projekt jest przygotowywany przez pracowni Ogunsote studio (ogunsote.com) z Krakowa. Największym problem paradoksalnie nie jest sam tor ale infrastruktura towarzysząca oraz koszty licencji jakie miasto organizator musi ponieść aby starać się o organizację wyścigów. Koszt samych licencji sięga wielu milionów dolarów. Mówi się, że na rzecz inwestycji bardzo mocno lobbuje Robert Kubica, który jak wiadomo jest Krakusem. Jakiś czas temu przez media przetoczyła się informacja o tym, że zainteresowanie budową toru formuły 1 w Polsce wyraziło kilka miast. Czy Robert Kubica maczał w tym palce ? Tego nie wiem ale logika podpowiada , że tak. Jeśli nie to z całą pewnością fakt iż pochodzi z Krakowa znacznie pomógł przy podejmowaniu decyzji.

- Miasto w przedsięwzięcie wnosi grunty oraz udostępni drogi na czas rozgrywania GP oraz treningów i wraz z PZM podejmuje się moderacji tego projektu - mówi Jerzy Walasek, przewodniczący Komisji Kultury i Sportu Rady Miasta Krakowa. - Wierzę w powodzenie tego projektu. Zresztą już wielokrotnie porywaliśmy się na pozornie niemożliwe projekty, jak hala widowiskowo-sportowa, jak organizacja mistrzostw Euro 2012, czy ostatnio kandydatura do Europejskiej Stolicy Sportu 2015.

Planowana trasa toru F 1 w Krakowie:

Teraz garść informacji zebranych w internecie m.in wikipedii na tema dyscypliny sportowej F1:

Obecne samochody Formuły 1 to jednomiejscowe pojazdy wyścigowe o otwartym nadwoziu, kołach wystających poza profil kokpitu i skrzydłach (ang. wings) z przodu oraz z tyłu, budowane ściśle według regulacji FIA - w związku z czym ich budowa jest zbliżona.

Koszt projektowania i budowy bolidu wymaga setek godzin w tunelu aerodynamicznym a koszty często przekraczają 100 milionów dolarów. Na rok 2007 budżet stajni BMW Sauber wynosił 355 milionów dolarów. Wiele pieniędzy pochłania rozwój, badania i testy w tunelu aerodynamicznym.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziekuje Ci ziomalu za komentarz :D POZDRAWIAM