Jeśli masz interesujące filmiki , fotografie, chętnie je opublikuję krakowskiblog@gmail.com

poniedziałek, 18 marca 2013

SMOG w KRAKOWIE - kolejna odsłona

I z całą pewnością nie ostatnia! Jak pisałem w poprzednich postach wszystkie zabiegi wokół smogu w Krakowie przypominają mi kabaret albo rozmowe 6 latków w piaskownicy. A przecież mamy do czynienia z dorosłymi ludźmi !

 A więc urzędnicy wymyślili tym razem , że trzeba trzeba zmniejszyć ruch m.in. poprzez ograniczenie dostępu do miejsc parkingowych, będą chcieli przekonać radnych o rozszerzenie strefy płatnego parkowania o Stare Podgórze, Grzegórzki, część Krowodrzy oraz Zwierzyniec.Urzędnicy "myślą" , że spowoduje to ograniczenie ruchu a w konsekwencji poprawi jakość powietrza. I tu się nie mylą bo idąc dalej można by wprowadzić nakaz poruszania się w tych rejonach bryczkami. Koń jak wiadomo wydziela gazy ale nie są one tak szkodliwe dla naszego zdrowia jak te "wydalane" przez auta. Jestem gorącym zwolennikiem logicznego myślenia i muszę przyznać , że obserwując żałosne poczynania urzędniczej machiny nie doszukuję się nawet przebłysków tej cechy charakterystycznej dla rasy ludzkiej. Dlaczego tak myślę ? Bo decyzje podejmowane każdego dnia są sprzeczne z ideą całej sprawy. Przykład ? Proszę bardzo. w pobliżu Wawelu powstanie kompleks z 235 apartamentami. Inwestor ma już wszystkie pozwolenia. Projekt zaakceptował też Wojewódzki Konserwator Zabytków. Sześciokondygnacyjny kompleks z dwupoziomowym podziemnym garażem powstanie na działce przy ul. Koletek, a dokładniej u zbiegu ulic Dietla, Koletek i Sukienniczej. Sąsiadować będzie z kościołem św. Agnieszki i zakonem bernardynek. Hah i co ? Coś dodać ? I bynajmniej nie chodzi mi tu o protest mieszkańców , którym nie podoba się projekt. Inny przykłąd działka na Karmelickiej. Miasto chce sprzedać na inwestycje bo jak twierdzą urzędasy! przyniesie to do budżetu duży zastrzyk pieniędzy . A no przyniesie drodzy Państwo z całą pewnością tylko nie nam!!  A zamiast stawiać kolejne plomby w mieście nie lepiej posadzić kilka drzew ? Ktoś powie , dlaczego mieszkańcy Karmelickiej mieliby mieć park ?! Otóż nie chodzi o mieszkańców ulicy Karmelickiej tylko o korytarze powietrzne dzięki , którym śródmieście miałoby czym oddychać ! Poza tym co jest równie ważne dlaczego akurat teraz w trakcie kryzysu miasto chce opie...ć ten teren ??????????? A MOŻE BY TAK WSADZIĆ KILKA DRZEW I ZOSTAWIĆ NA SPRZEDAŻ NASZYM DZIECIOM PANIE PREZYDENCIE ??? Drzewa zawsze możma wyciąć , nieprawdaż ??? Drodzy Pańśtwo to są tylko przykłady , których w Krakowie jest setki !!


TYLU WAS TAM JEST I ŻADEN NIE MOŻE ŁBEM RUSZYĆ, TO PODPOWIADAM !

 

Zgadzam się , że głównym źródłem złego powietrza w Krakowie są auta. Dlaczego się tak przyczepiliście do "WYNGLA" ?? Przeca latem powietrze jest wcale nie mniej zasyfione ! A wiec miasto powinno opracować strategię wyjścia z problemu. Określić cel czyli datę do której stan powietrza ustabilizuje się do przyjętych norm. Nie ma się co oszukiwać , smog w Krakowie będzie jeszcze przez dłuuugie lata, wspomnicie moje słowo. Co to jest strategia chyba nie trzeba wyjaśniać. A podstawowymi jej składnikami powinna być przede wszystkim budowa linii metra. Doraźnie widze szanse na zmniejszenie ruchu w centrum poprzez budowę ścieżek rowerowych. Sam nie jestem zwolennikiem ale widzę coraz większe zainteresowanie wsród innych mieszkańców tą formą komunikacji. Dodać należy , że ścieżki rowerowe w wielu miastach europejskich są niemal standardem - nawet w krajach skandynawskich gdzie klimat jest bardziej surowy ludzie masowo korzystają z rowerów nawet w okresie zimowym. Jest dla mnie sprawą oczywistą , że rozwiązanie problemu nie może być całkiem bezbolesne dla mieszkańców jednakże obowiązkiem miasta jest dać alternatywę tym ludziom , którzy nie mają innej opcji jak auto. Zatem logiczne jest , że np ograniczanie ruchu powinno się odbywać w miarę wprowadzania ulepszeń w komunikacji publicznej. Miasto powinno bezwzględnie już dziś wprowadzić opłaty dla samochodów ciężarowych , dla których Kraków nie jest miejscem docelowym. Należałoby się zastanowić nad wprowadzeniem systemu identyfikacji do automatycznego naliczania za wjazd do śródmieścia w sobotę i niedzielę kiedy to w przeważającej mierze ludzie wjeżdzją do centrum w celach rekreacyjnych. Taki system funkcjonuje w Sztokholmie i sprawdza się znakomicie. Różnica jeśli mnie wiedza nie myli polega na tym ,że tam za wjazd płaci się w każdym dniu tygodnia. Wreszcie miasto powinno wręcz zażądać pieniądze z budżetu Państwa na budowe brakujących częsci obwodnicy Krakowa. To tak w wielkim skrócie. Więcej szczegółów na temat co zrobić aby poprawić stan powietrza w Krakowie napisze w osobnym poście.




Tymczasem w Krakowie:


... Poprawa jakości powietrza w Małopolsce i w Krakowie powinna być dodatkową motywacją do działania. Przygotowujemy ocenę i analizę jaki będzie wpływ rozszerzenia strefy płatnego parkowania na obniżenie poziomu stężenia w powietrzu szkodliwych zanieczyszczeń - mówi wiceprezydent Trzmiel.
 

 CZYLI CO ZATRUDNIAMY DO ANALIZ KOLEJNE GĘBY A POTEM ZEBY ZA TE GÓ....E ANALIZY ZAPLACIĆ PODNIESIECIE CENY ZA BILETY ???? Także kochani co się robi w Krakowie jak się pojawi problem ?? ZATRUDNIA SIĘ KOLEJNYCH LUDZI !!!! EKSPERTOW OD AUDYTÓW ANALIZ I WSZELKIEJ MAŚCI FACHOWCÓW.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziekuje Ci ziomalu za komentarz :D POZDRAWIAM